top of page

KLACHTENREGELING

Als cliënt in onze praktijk heb je hoogstwaarschijnlijk verwachtingen van ons als zorgverleners en van het verloop van je zwangerschap, bevalling en kraambed. Het kan voorkomen dat deze verwachtingen niet uitkomen of dat wij als zorgverlener niet kunnen voldoen aan deze verwachting. Tevens kan er gedurende je zorgtraject bij ons iets gebeuren waar je niet tevreden over bent. Wij gaan hier graag met je over in gesprek om samen tot een oplossing te komen. 
We zullen naar je luisteren, willen van onze fouten leren en jou als cliënt een fijne tijd bieden in onze praktijk.  
Mochten we er samen niet uitkomen, heb je als cliënt het recht gebruik te maken van een klachtenfunctionaris. Het Geboortehuis is aangesloten bij het CBKZ, https://cbkz.nl/

 


Zij kunnen advies en ondersteuning geven in het afhandelen van de klacht en gezamenlijk met jou en je zorgverlener tot een oplossing te komen. Dit is een onafhankelijk persoon die beide kanten van het verhaal zal bekijken. Als dit tevens geen tevredenheid brengt, mag je een klachtenformulier indienen bij de geschilleninstantie. Zij zullen via een zitting uitspraak doen over de gegrondheid van de klacht en de oplossing ervan. Uiteraard wordt de afhandeling van een klacht in volledige privacy verwerkt.

bottom of page